A tegnapi Millásreggeliben a Futómű rovatban arról beszéltem, hogy a Mercedes-Benz "luxus" stratégiája, illetve a konszernvezér Ola Källenius víziója a cég jövőjéről egyre komolyabb kritikának van kitéve.
A svábok svéd vezetője leegyszerűsítve a mihamarabbi teljes villanyátállást és a high-end modellek értékesítési arányának jelentős növekedését tűzte ki célul. A Mercedes-Benz hagyatéka ugyan utolérhetetlen a világ autóiparában, de a csillagos márka vevői sem szeretik, ha túlárazva kapják ugyanazt, amit eddig, arról nem beszélve, hogy Källenius számos, évtizedek óta jól működő területről fújt visszavonulót, "luxus" stratégiára fókuszálva. A Covid alatt, egy mesterséges környezetben nem tűnt fel a felületes szemlélőnek, hogy mekkora gond lehet ebből később. A beszakadó kereslet, a hatalmas kedvezményekkel nehezen piacra szorított villanyos modellek és a palotaforradalmat kiáltó hálózat azonban jelzi, hogy váltásra van szükség.
Hallgassátok vissza a beszélgetést a Millásreggeli honlapján, 23:30-tól indul a Futómű.