3,5 milliárd dollárt invesztál a Ford egy Michigan állambeli új akkucella gyárba.
Ezt egy detroiti sajtótájékoztatón jelentette be Bill Ford. "Motorcity", valamit az azt körülvevő "rozsdaövezet" évtizedek óta hanyatlik, amióta az amerikai autóipar a termelést költséghatékonysági okokból mexikói és tengerentúli gyárakba szervezte ki.
Az amerikai kormányzati törekvések Trump óta, és a Biden adminisztráció alatt is arról szólnak, hogy a kiszervezett gyártási kapacitásokat visszahozzák az Egyesült Államokba, protekcionista lépésekkel védjék a saját piacukat, és "kapun belül" tartsák az értékláncot, egy kialakuló gazdasági háborúban Kínával. Pontosan tudják, hogy a világ változásával még inkább igaz lett mostanra, hogy ahol a termelés, ott a jólét.
Az "IRA" keretein belül bődületes mennyiségű pénz ömlik a gyártókhoz annak érdekében, hogy minél több akkugyár épüljön Amerikán belül. Minden egyes ilyen beruházásáért ádáz harc folyik, még az államokon belül is, további közvetlen hozzájárulásokkal adófizetők pénzéből, valamint adó könnyítésekkel.
Michigan kormányzója egyenesen arról beszélt a Ford beruházása kapcsán, hogy "új szilícium völgyet" akarnak építeni az államban.
A Ford egyébként LFP valamint NCM akkukat egyaránt akar majd készíteni itt, F 150 Lightning valamint Mustang Mach-E modellekhez. LFP akku gyártási kapacitás kapcsán 35 GWh teljesítménnyel a világ legnagyobb ilyen jellegű létesítményei közé fog tartozni a gyár.
Kína nyomul. Amerika körbebástyázza magát, és bőkezűen dotálja a saját iparát. Európa meg.... oh, igen. Tárva nyitva tartja a kapuit, és örül annak, hogy kevesebb autót gyárt.