Az Opel már 7 év múlva búcsúzik a belsőégésű motoros autóktól, ezt a mai Stellantis sajtótájékoztatón közölte Michael Lohscheller, a cég vezetője.
Összességében 30 milliárd eurót fog a francia-olasz-amerikai konglomerátum elektromos autók fejlesztésébe fektetni.
Az Opel Kínában teljesen elektromos márkaként próbál felzárkózni a többi német cég sikeréhez, ez egy bomba hír, ahogyan az is, hogy az elektromosra átépített Manta sikerén felbuzdulva egy új Mantát dobnak piacra. Természetesen elektromos hajtással.
A Fiat 2024-re minden modelljét elektromos hajtással is kínálni fogja.
A Dodge és a Ram márkák is kapnak elektromos kiviteleket.
2030-ra az Egyesült Államok piacán a Stellantis a gyártásának a negyven százalékát szeretné emisszió mentes autóként piacra dobni, míg Európában 70% lesz a tervek szerint ez az arány.
2025-ig 130 GWh akkumulátor kapacitással bíró akkugyártást szeretnének megvalósítani, 2030-ra ezt a duplájára növelnék. 5 "gigafactory" létesítését jelentették be, ebből 3 Európában lesz, Németország és Franciaország mint helyszín eddig is ismert volt, az olasz politika nyomására a harmadik gyár Olaszországban lesz.
5-800 kilométeres elektromos hatótávval rendelkező autók érkeznek, kis és kompakt platformon, továbbá prémium, performance és 4x4 platformokon, valamint hasznonjármű alapokon.
2026-tól két számjegyű operatív marzsot irányoznak elő, valamint célként tűzték ki, hogy a vevőknek ne kelljen többet fizetniük egy elektromos modellért, mint egy összehasonlítható teljesítményű és helykínálatú benzinesért. Hogy ez állami támogatásokkal, vagy anélkül értendő, nem derült ki.
Az EBIT marzs az idei évben kiemelkedő, 7,5% volt eddig, ami jobb, mint amit az elemzők vártak a cégtől.