Tim Kuniskis, a Dodge vezére szerint az elektromos hajtás mentheti meg az izomautók "aranykorszakát".
Elsőre ellentmondásnak tűnik a dolog, de hát őszintén remélem senkit sem lep meg a dolgok ilyen irányú alakulása. Akár örül ennek, akár nem. Sajnos csak idő kérdése volt. A Biden adminisztráció alatt a szigorúbb előírások felé megy szövetségi szinten is az autóipar regulációja. Szembe kell néznie a Dodge vezetésének is a realitásokkal.
"A feltöltött, fém blokkos V8 napjai meg vannak számlálva. Abszolút meg vannak számlálva, compliance költségek miatt. A velük járó teljesítmény napjai azonban nincsenek megszámlálva" – jelentette ki Kuniskis.
Bár a Hellcat modellek nagy népszerűségnek örvendenek, 2014 óta több, mint 50 000 darabot adtak el belőlük, a hatalmas teljesítményt relatív kevés pénzért kínáló formula ebben a formában már nem sokáig fogja boldogítani még az amerikai ügyfeleket sem.
A Dodge vezetője szerint fel kell arra készülni, hogy 2025-re a márka modellpalettája gyökeresen máshogy fog kinézni. Az elektrifikáció lesz itt is a vezető téma.
Nincs menekvés más irányba sem, épp a minap írtam, hogy a GM diktálja a legnagyobb tempót az elektrifikáció kérdésében, tehát a Camaro vagy Corvette, mint alternatíva sem lesz már sokáig elérhető, és a Ford is a villany irányába néz, nehezen elképzelhető, hogy egy V8-as Mustang jelentősen túléli a konkurenseket.
Kuniskis arról is beszélt, hogy az izomautók korszaka sokszor véget ért már, olajválság, biztonsági kérdések, biztosítási költségek hátráltatták a kategóriát, és szerinte újra 1972-höz hasonló helyzet alakul ki, ugyanakkor most nem kell lemondaniuk a nagy teljesítményű autókról a rajongóknak, mert a villanyhajtással ezt még könnyebben lehet majd elérni.
Hát, ezzel nyilván nem lehet vitatkozni, de a hangulata azért finoman szólva sem ugyanaz egy villanyautónak, mint egy rotyogó V8-nak. Cserébe autós találkozókról kikanyarodva majd továbbra is hülyét csinálhat magából bárki, aki nincs hozzászokva az azonnali nyomatékhoz. A burnout is fura lesz hang nélkül.
Egy darab autós kultúra lesz innentől a múlté. Tartsuk nagy becsben azokat az autókat, amiket már legyártottak.
Itt olvashatjátok a teljes interjút.