180 millió dollárt fizet a Toyota az Egyesült Államokban megegyezéses alapon büntetésként amiatt, hogy 2005 és 2015 között nem tett meg mindent annak érdekében, hogy a kipufogógáz kezeléssel kapcsolatos anomáliákat időben jelentse a hatóságoknak, illetve javítsa azokat.
Az amerikai környezetvédelmi ügynökség szerint a gyártónál az ilyen jellegű ügyek eltusolása bevett módszer volt, a "Clean Air Act" szabályozásának kikerülése volt a vita tárgya a hatóságok szerint.
Csütörtökön tette közzé Washingtonban az amerikai igazságügyi minisztérium a megállapodást a Toyotával.
Mivel a Toyota a Trump adminisztrációval állt egy platformon azzal kapcsolatosan, hogy az egyébként is a világon a legszigorúbbak közé tartozó környezetvédelmi előírásokat ne szigorítsák tovább abban a tempóban, ahogyan azt főként a kaliforniai döntéshozók erőltetik, jelenleg kevésbé van jó sajtójuk. A néhány éve még a hibridek miatt ünnepelt céget a környezetvédelmi csoportok az elmúlt időszakban kipécézték maguknak, azt állítva, hogy a nagy modelljei a japánoknak felviszik a teljes szektor átlagfogyasztását.
Az elektromos autók erőltetett piacra szorítását többször nyilvánosan kritizáló Akio Toyoda lényegesen összetettebben látja a környezetvédelemnek valóban fontos intézkedéseket, azon túl, hogy van-e egy autónak kipufogója, vagy nincs. A fogyasztáscsökkentésért, az alternatív hajtásokért, a kevésbé pazarló közlekedés fejlesztéséért milliárdokat költő céget azzal vádolni, hogy nem elég elkötelezettek a téma iránt, hát, elég visszatetsző.