Régóta mondogatom, hogy többek között azért is vannak hátrányban bizonyos szoftveres kérdésekben az EU-s gyártók a Teslához képest, mert adatgyűjtés szempontjából teljesen megfelelnek a hatályos EU-s jogszabályoknak, azaz lényegesen kevesebb adatot használhatnak fel fejlesztésekre, mint az amerikaik. Náluk az adatvédelem sokkal sokkal lazább, és ez a felfogás értelemszerűen a Tesla fejlesztésére is hatással van. Folyamatosan küld adatokat a gyártónak mindenről, amit csak tudni lehet, akár a vezetőről, akár a kamerák környezetet megfigyelő üzemmódjáról, akár a felhasználói profilról, egyszerűen mindenről.
Ez egy "Adatfeldolgozás és adathasznosítás Tesla gépjárművekben" című tanulmány alapján az EU-s joggal nem összeegyeztethető. A 40 oldalas dokumentum szerint a jelenlegi formájában nem lehetne forgalomba helyezni ezeket az autókat az EU területén.
Na most innentől egy izgalmas kérdés lesz, hogy miként megyünk tovább. Lazítjuk ezeket a jogszabályokat? Az az EU-s adatvédelmi hozzáállással szöges ellentétben lenne. Az autógyártóinknak viszont segítene, hiszen azonos játékszabályok lennének.
Módosításra kényszerítik az EU-s piacra gyártott Tesláknál az adattovábbítási szabályokat? Milyen hátrányunk származhatna ebből? És milyen előnyünk? Lassítaná ez például az önvezetés fejlesztési sebességét?
Hogyan tudnánk ezt egyáltalán kikényszeríteni? Mely EU-s intézmény az eljáró szerv? Ki ellenőrizne?
Nagyon nagyon sok izgalmas kérdést vet fel ez a problémakör. Azt nem értem, miért most jutottunk csak el ide. Ezek a változások lassan 10 éve érzékelhetőek és tudhatóak.
Forrás
Ez egy "Adatfeldolgozás és adathasznosítás Tesla gépjárművekben" című tanulmány alapján az EU-s joggal nem összeegyeztethető. A 40 oldalas dokumentum szerint a jelenlegi formájában nem lehetne forgalomba helyezni ezeket az autókat az EU területén.
Na most innentől egy izgalmas kérdés lesz, hogy miként megyünk tovább. Lazítjuk ezeket a jogszabályokat? Az az EU-s adatvédelmi hozzáállással szöges ellentétben lenne. Az autógyártóinknak viszont segítene, hiszen azonos játékszabályok lennének.
Módosításra kényszerítik az EU-s piacra gyártott Tesláknál az adattovábbítási szabályokat? Milyen hátrányunk származhatna ebből? És milyen előnyünk? Lassítaná ez például az önvezetés fejlesztési sebességét?
Hogyan tudnánk ezt egyáltalán kikényszeríteni? Mely EU-s intézmény az eljáró szerv? Ki ellenőrizne?
Nagyon nagyon sok izgalmas kérdést vet fel ez a problémakör. Azt nem értem, miért most jutottunk csak el ide. Ezek a változások lassan 10 éve érzékelhetőek és tudhatóak.
Forrás