A francia pénzügyi és gazdasági miniszter, Bruno Le Maire egészen újszerű elképzeléssel állt elő annak kapcsán, hogy milyen feltételek mellett támogatná az állam a francia autóipart. Trumphoz hasonlóan, aki az amerikai autógyárakra helyezett nyomást annak kapcsán, hogy hol teremtenek munkahelyeket, Le Maire szeretné elérni, hogy az autógyárak visszahozzák a termelésüket Franciaországba. Újszerű ez, hiszen Európában eddig az élet valamilyen megmagyarázhatatlan velejárójának tekintették azt, hogy a magas hozzáadott értékkel rendelkező, munka intenzív gyártási folyamatok elvándorolnak a bérköltségek miatt olcsóbban termelő országokba. Egyfajta új protekcionizmusnak is tekinthető a pénzügyi és gazdasági miniszter kijelentése, aki az iparág megsegítését a krízis miatt ahhoz kötné, ha "visszahoznák" a gyártást francia földre.
Az európai versenyhivatal már megengedte a francia államnak, hogy 5 milliárd eurós hitelgaranciát nyújtson a Renaultnak a koronavírus okozta nehézségek kapcsán, a PSA, mely az Opel tulajdonosa is egyben, még nem folyamodott hasonló segítségért.
La Maire emlékeztetett arra is, hogy rengeteg adófizetői pénz megy az európai összefogásban, különösen német-francia összefogásban elkészítendő akkumulátorcella gyártás felfuttatására is.
Érdekes fordulat ez. Eddig úgy tűnt, mintha az európai politikusok nem sokat törődtek volna azzal, hogy az elmúlt években gyakran barátságtalan és szakmaiatlan, hangulatkeltő lépéseik az autógyártás ellen milyen károkat okoznak. Üdvözlendő, ha ez a trend változik, szeretném hinni, hogy közös európai érdek annak az ágazatnak a védelme és elősegítése, amely a kontinens jólétének az egyik megalapozója.
Forrás