Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Kiemelkedő autós újítások az idei CES kiállításon

2020. január 08. - Várkonyi Gábor Autóblog
Évek óta megfigyelhető, hogy a hagyományos, nagy autószalonok egyre kevésbé fontosak, a látogatók száma sokszor csalódást keltő, a nagy autógyártók pedig egyre szívesebben spórolják meg azokat a hatalmas összegeket, amelyeket egy-egy ilyen megjelenésre el kell költeniük.

Ezzel párhuzamosan, ahogyan az autóipar is transzformálódik, a kapcsolat tere és jellege is változik a gyártó és a felhasználó között. A CES azaz a Consumer Electronics Show Las Vegasban eddig is érdekes volt egy-egy autógyár kiemelkedő újításának kommunikációjára, de az idei évben láthatóan megváltozott valami. Soha nem látott mennyiségű autós vonatkozású kiállítót találhatunk a CES-en, nem feltétlenül csak konkrétan autó témában, hanem általánosságban a mega trendek, alternatív hajtások, egymással kommunikáló eszközök, önvezetés, szenzortechnika, mesterséges intelligencia kapcsán is.
image-1499386-galleryv9-rkmt-1499386.jpgA nagy gyártók nem spórolnak a szenzációs jövőképekkel, a Mercedes az Avatarból ihletett "Vision AVTR" kapcsán osztotta meg elképzeléseit egy "organikus", fém alkalmazása nélküli akkumulátorokkal hajtott autó kapcsán. A hajtóanyag bázisa víz. A jövőben, valamikor.
image-1503665-galleryv9-vwgt-1503665.jpg
image-1503687-galleryv9-qfxb-1503687.jpgA Toyota mindjárt egy komplett városról beszél, amikor a jövőt tervezi. Egy használaton kívüli 70 hektáros gyárterületet alakítanak át japánban egy olyan várossá, ahol mérnökök, kutatók, nyugdíjasok és különböző Toyota alkalmazottak élnek, természetesen minden mindennel össze lesz kötve, és mindet a jövő városának kihívásairól, az önvezetésről és a közlekedés szervezéséről szól. Toyotáról van szó, tehát a hidrogén alapú energia infrastruktúráját is kialakítják.
image-1503646-mmo_panov9-vebq-1503646.jpg
A Honda az "augemented driving concepttel" az átmenetet mutatja meg a félig önvezető kor és a teljes önvezetés között, egy igen látványos koncepció autóval.
image-1503563-galleryv9-ayvg-1503563.jpg
Számtalan új, vagy eddig kevéssé ismert gyártóval is találkozhatunk, nyilván elektromos, és főleg SUV formátumú autók kapcsán. A Byton kínai gyártó, de számos német autóipari kulcsfigura megtalálható a cég háza táján. Az M-Byte SUV 47 colos kijelzővel ejti ámulatba az érdeklődőket, ára 45 000 dollár körül lesz adók és kedvezmények nélkül, állítólag 60 000 előrendelésük van, és a kínai gyártás és értékesítési felfutás után az amerikai és az európai piac megdolgozására is készülnek.
image-1503545-galleryv9-jgex-1503545.jpg
A Fisker ehhez képest már szinte régi ismerős, Ocean nevű autójuk természetesen egy SUV, 37 500 dollárért akarják piacra dobni, természetesen itt is adók nélkül kell számolni. Rugalmas lízing konstrukciókkal akarják mindenki számára elérhetővé tenni az autót, amely nagyrészt újrafelhasznált anyagokból készül, tehát feleslegesen legyártott műanyagok nélkül, a szolártető segítségével pedig állítólag évente közel 1600 kilométert lehet pluszban megtenni, nyilván attól is függően, hogy milyen éghajlaton használjuk az autót.
image-1484356-galleryv9-huxp-1484356.jpg
Az egyik legérdekesebb koncepció a holland start-up cég, a Lightyear kapcsán található meg a CES-en. A Lightyear One nevű koncepcióautó állítólag 800 kilométert tud menni egy töltéssel, egy napsütéses napon. Akár hetekig is el lehet lenni vele töltés nélkül, ha az éghajlat kedvező, és sok a napsütés, tölteni pedig a sima 220V-os hálózatról lehet, egyszerű konnektorral. Ára adók előtt 150 000 euró, és a hírek szerint idén el akarják kezdeni a gyártást.
image-1443409-galleryv9-zsox-1443409_1.jpg
A Sony szintén izgalmas hírekkel jelentkezik, egy komplett autót mutattak be a közönségnek, amiben nem is az az igazán izgalmas, hogy fogják-e gyártani, – valószínűleg nem –, hanem az, hogy helyet követel magának az elektronikai know-how-jával a japán óriás konszern az autóiparban.
image-1503671-galleryv9-ajwe-1503671.jpg
A Hyundai az Uberrel fejleszt 4 személyes légi taxit, állítólag egész előrehaladott állapotban vannak a fejlesztések.
image-1503690-galleryv9-rvac-1503690.jpg
Akinek ezek után még kérdés, hogy merre tart az ipar, az nézze meg még egyszer jól azt a sokszínű új gárdát, akik bejelentkeznek szerte a világból arra, hogy meghatározzák a jövő mobilitását. Aki továbbra is a "hagyományos" autókra kíváncsi, annak a jövőben maradnak az egyre kevésbé jelentős régi nagy autókiállítások, mint Frankfurt vagy Genf, vagy éppen találkozunk egy veterán kiállításon.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9315398602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása